Syföreningen Ljus 85 år
2021-10-17 11:26

Den 2 oktober 1936 startade Syföreningen Ljus!

Lördagen 2 oktober 2021 fyllde föreningen 85-år!
Gästerna möttes av vackert dukade bord med mat, ljus och blommor. Marianne Hellman välkomnade festdeltagarna och efter samspråk, mat, kaffe och tårta blev det underhållning.
Hjördis Gärdebäck, Laila Haglund och Bertil Nilsson bjöd på musik och härliga sånger - ett mycket uppskattat framträdande!
Föreningen Då&Nu uppvaktade med en vacker korg innehållande plädar, en mycket trevlig present lämplig till kommande uteserveringar! Syföreningen tackar för detta, liksom för en trevlig bok om landskapsdräkter från Tuulikki Jahre och från Elisabeth Fröidh en pärm med foton och texter om vad som hänt i föreningen sedan 75-årsjubiléet.
Välkommen du också att bli med i Syföreningen Ljus och att fira 90-årsdagen om fem år – men innan dess ska vi ses på många aktiviteter!

Badhuset var fullt av medlemmar som firade 85-åringen

Vi Tre underhåller

Marianne hälsar välkommen

Elisabeth berättar om sitt projekt